U bent hier  ›Home› Vacatures

Vacatures

FEBIAC vzw is de Belgische automobiel- en tweewielerfederatie. Ze vertegenwoordigt de constructeurs en invoerders van de vervoermiddelen op de weg (personenwagens, bedrijfsvoertuigen, gemotoriseerde tweewielers, fietsen) en hun toeleveranciers en dienstverleners in België; en dit op Europees, internationaal, federaal en regionaal niveau. FEBIAC vzw organiseert ook de jaarlijkse Automobiel- en motosalons van Brussel. Febiac werft aan een (m/v):

Directeur Public Affairs

Taakomschrijving :

  • Als Public Affairs Manager staat u in voor de versterking van het politieke netwerk van FEBIAC en onderhoudt u de relaties en contacten met de beleidsmedewerkers en overheidsadministraties belast met automobieldossiers op geweestelijk, federaal en Europees niveau.
  • Als lid van het Executive Committee, rapporteert u aan de Afgevaardigd Bestuurder van FEBIAC. U werkt nauw samen met de Directeur “Research & Public Policy” en een 6-tal experts in automobieldossiers op vlak van economie, fiscaliteit, homologatie, milieu, mobiliteit, verkeersveiligheid. U werkt goed samen met de Directeur Communicatie op vlak van vorming & onderwijs.
  • U volgt de politieke besluitvorming in alle kerndossiers op de voet, detecteert de beïnvloedingsmomenten en contacteert de relevante beleidsmedewerker(s) om het FEBIAC-standpunt over te maken. U werkt daarvoor nauw samen met de collega’s van het departement Research & Public Policy en van het departement Communicatie.
  • U organiseert, coördineert en rapporteert de initiatieven en vergaderingen van de Belgian Manufacturers Committee (BMC) binnen FEBIAC, in tandem met de voorzitter van het FEBIAC-BMC. Verder geeft u regelmatig een stand van zaken over de kerndossiers aan de leden van FEBIAC, o.a. tijdens de vergaderingen de secties auto, moto en bedrijfsvoertuigen.
  • In samenwerking met de Afgevaardigd bestuurder en de leden van het Executive Committee, verdedigt u en communiceert u de FEBIAC-standpunten in overlegorganen en werkgroepen, maar ook via debatten, conferenties, redactionele bijdragen en interviews.

Gewenst profiel :

  • Je hebt een diploma hoger of universitair onderwijs, je bent drietalig (FR-NL-EN) en hebt een grondige kennis van en inzicht in de politieke besluitvorming op Europees, federaal en gewestelijk niveau.
  • Je bent vertrouwd met het politieke milieu en hebt 10 à 15 jaar beroepservaring in een gelijkaardige functie.
  • Je hebt zin voor analyse en synthese, je bent communicatie- en taalvaardig, je hebt een passie voor sociale media. Bovendien ben je proactief, polyvalent en flexibel.
  • Je hebt affiniteit met de automobielsector, met interesse in thema’s zoals fiscaliteit, verkeersveiligheid, milieu, mobiliteit, vorming & onderwijs.

Wij bieden u: een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur, een interessante functie in een dynamische organisatie en een sector in volle evolutie, een aangename werkomgeving te Brussel en een motiverend salaris aangevuld met extralegale voordelen (bedrijfswagen, groeps-en hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques etc).

Geïnteresseerd ? Stuur uw curriculum vitae en motivatiebrief naar Olivier Van Horenbeeck, Viapublic-Corporate Affairs Talent via olivier.vanhorenbeeck@viapublic.eu 

 

Administrative Sales & Account Support (full time)


Taakomschrijving:
In samenwerking met de 2 Sales & Account Manager en dit voor de 3 salons «Bedrijfs- en vrijetijdsvoertuigen», «Truck & Transport» en «Dream Cars» :

  • Beheer en update van de DB van de prospecten, de klanten en de partners  
  • Opstelling van de documenten voor de correspondentie met de exposanten (emails, officiële brieven, … ) en presentaties
  • Opstelling van de officiële documenten (algemeen reglement, memo, …)
  • Vertalingen (FR/NL)
  • Ingeven van prestaties en administratieve opvolging om de facturatie klaar te maken voor de boekhouding
  • De bestellingen bundelen en groeperen (VIP-parkings, verhuur van lokalen, …)
  • Vragen van het breed publiek beantwoorden via het internetplatform
  • Nalezen van documenten (saloncatalogus, algemeen reglement, …)
  • Inbrengen van bestellingen en opvolging van de facturatie

Profiel : U beheert de informatica tools (Office). U heeft zeer goede organisatorische capaciteiten en u bent gestructureerd. U heeft een zeer goede kennis van het Nederlands en van het Frans, de kennis van het Engels is een meerwaarde. U werkt graag in groepsverband. Flexibiliteit en reactiviteit zijn onmisbaar.  

Wij bieden: een arbeidsovereenkomst van bepaalde duur (tem 17/02/2017), een interessante functie in een dynamische organisatie, een aangename werkomgeving te Brussel en een motiverend salaris aangevuld met extralegale voordelen.

Geïnteresseerd ? Stuur uw curriculum vitae en sollicitatiebrief naar Gwenaëlle Jacques, HR Officer FEBIAC, Woluwedal, 46 – 1200 Brussel, gj@febiac.be.