Totaalsucces voor 96e Brussels Motor Show

Deze zondagavond om 19u sluiten definitief de deuren van de 96e Brussels Motor Show. Het werd een editie die met succes werd afgesloten voor organisator FEBIAC, de Belgische en Luxemburgse Automobiel- en Tweewielerfederatie. Die kan meteen ook melden dat in totaal meer dan 540.000 bezoekers werden verwelkomd, ondanks het feit dat het salon dit jaar een dag minder lang geopend was.

Met liefst 7 wereldprimeurs, 17 Europese primeurs en meer dan 160 nieuwigheden voor de Belgische markt, wordt de editie 2018 van de Brussels Motor Show unaniem alse en succes erkent. Na een persdag (10 januari) die op veel belangstelling vanuit de media mocht rekenen, wist het Salon vervolgens het grote publiek te overtuigen. Meer dan een half miljoen bezoekers totaliseerden wij tussen 12 en 21 januari.

Organisator FEBIAC stelt eens te meer met plezier vast hoe de Belg verknocht blijft aan individuele mobiliteitsoplossingen. Maar ook de voortdurende aandacht vanuit de politieke wereld, zowel op federaal als regionaal vlak, verheugt ons. Die aandacht ging uit naar mobiliteit in het algemeen, naar schone voertuigen, het werk en de opleidingen binnen de automobielbranche en tenslotte nieuwe geconnecteerde diensten en mobiliteitsoplossingen.
Grote nieuwigheid bij deze editie was de tentoonstellingruimte #WeAreMobility die van 18 tot 21 januari de bezoekers liet kennismaken met een scala aan oplossingen rond micro-mobiliteit, gedeelde mobiliteit en toepassingen die morgen onze stadsmobiliteit zullen vergemakkelijken. Een sterke zet van initiatiefnemer FEBIAC die meer dan 35 exposanten uit heel diverse horizonten mocht verwelkomen voor deze verrassende en innovatieve expo. Meer dan 35.000 nieuwsgierige salonbezoekers, deden ook het paleis #WeAreMobility aan.

Andere grote primeur voor dit Salon was de ruimte die specifiek voor kinderen werd ontwikkeld. Aan de vele blije en trotse gezichtjes te zien, een groot succes. En eens te meer een illustratie dat de Brussels Motor Show niet enkel het grootse publieke evenement is van het land, maar tevens veel meer is dan een tentoonstelling van voertuigen.

FEBIAC geeft u graag al afspraak van 17 tot 27 januari 2019 voor de 97e editie van haar Salon dat -zoals steeds in oneven jaren – de auto’s, motorfietsen en lichte bedrijfsvoertuigen voor het voetlicht zal stellen.

Nota aan de media: Het definitieve bezoekersaantal van de 96e Brussels Motor Show zal deze zondag rond 19u30 gecommuniceerd worden via ons Twitteraccounts @FEBIAC_fr en @FEBIAC_nl

FEBIAC Memorandum 2018 - Lokale verkiezingen - 14 oktober 2018 : https://t.co/1B7CupRiaD https://t.co/fDcXucek9K

RT @wearetransport: Bezoek #WeAreTransport en ontdek de nieuwigheden in de #Belgische #wegtransportsector : vrachtwagens, opleggers, aanhan…

Découvrez via ce lien notre Memorandum consacré aux enjeux et aux questions de mobilité dans le cadre des élections… https://t.co/cYdljgVumY